Re: Voorstellen :)

Nieuw berichtdoor Berenvrouw » wo 06 dec 2017 20:47

Hallo, Ik ben een vrouw van 68. Ik heb door een jeugdtrauma al meer dan 30 jaar psychische problemen. Vorig jaar is mijn man overleden, na een jaar ernstig ziek te zijn geweest, darmkanker. Toen het ontdekt werd was het al te groot om te opereren. Chemo en bestraling mochten niet baten. Hij werd er doodziek van. 7 ziekenhuisopnames in een jaar, uitzichtloos. Hij sleepte mij altijd overal doorheen tijdens depressieve periodes. Ik ben mijn maatje kwijt, maar ook degene die structuur aan mijn leven gaf.
Mijn kinderen wonen wat verder weg. Familie heb ik hier niet en ook geen vrienden. Met buren heb ik weinig contact. Ik heb wel 4 goede vriendinnen, die ook verder weg wonen. 3 van mijn vriendinnen zitten nu ook in de lappenmand : bij een moest de aorta vervangen worden, wat deels is gedaan. Een
ander is kortgeleden aan borstkanker geopereerd, heeft geen uitzaaiingen maar moet waarschijnlijk toch aan de chemo. Mijn allerbeste vriendin, steun en toeverlaat wordt een dezer dagen aan een grote hersentumor geopereerd. Dit wordt mij allemaal teveel.

Ik heb regelmatig last van mijn maag en darmen. Spanning, spanning en nog eens spanning wordt er gezegd. Ik heb een jonge, nieuwe huisarts. Hij doet weinig om mij gerust te stellen dat het inderdaad alleen maar spanning is. Gelukkig ben ik ook onder behandeling bij een acupunctuurarts die mij veel uitlegt over hoe spanning mijn lichaamsfuncties beïnvloedt. Toch ben ik bang, heel bang. Bang dat ik ook ziek ga worden en naar het, door mij zo gevreesde, ziekenhuis moet. Bang voor kanker. Vijf jaar geleden heb ik al een voorstadium van borstkanker gehad. Ben er met een operatie en bestraling van af gekomen.

Maagpijn, soms tegen misselijk aan, ontregelde darmen, pijn die door mijn hele buik zwerft, dan hier en dan weer daar..... Ik word er doodmoe en doodziek van. Ik heb er al genoeg aan om mij door de rouw heen te worstelen, zit niet op lichamelijke problemen te wachten. Maar als ik de lijst lees met wat
spanning kan doen, voldoe ik overal aan . Ik heb alle symptomen.

Vaak krijg ik last van angst- en paniekaanvallen erdoor. Zou willen dat ik ook dood was, maar heb gelukkig twee schatten van zeer jonge kleinkinderen. Voor die twee leef ik. Maar vaak wil ik het opgeven, weet niet meer hoe ik met alle ellende om mij heen moet omgaan. Ik heb een fijne psychotherapeut waar ik mijn verhaal altijd kwijt kan, maar hij kan mijn angst om ziek te worden en dood te gaan niet wegnemen. Medicijnen wil ik niet, daar word ik alleen maar beroerder van

Op dit moment voel ik me ook beroerd. Heb nergens zin meer in. Toch moet ik volhouden.

Dit is mijn verhaal.

Berenvrouw

Re: Voorstellen :)

Nieuw berichtdoor Kaatje60 » ma 11 dec 2017 21:41

Pff Berenvrouw wat een heftig verhaal het kan dus altijd erger besef ik me bij het lezen van jou verhaal
Heel veel sterkte !

Kaatje60

Keer terug naar Even voorstellen