Re: Mijn alledaagse gevecht

Nieuw berichtdoor Rifje » vr 01 jan 2016 16:51

Hi Rose,

Ik zit in hetzelfde schuitje als ik het zo lees. Ikzelf kampt er ook me hele leven mee maar ik kon het nog wegdrukken en ermee omgaan. Totdat ik 23 werd, toen brak de hel los en moest ik aan de AD. Sindsdien zit ik er 4 jaar inmiddels op en ben 1x tussendoor gestopt waarna ik nog zieker werd en een aantal angsten met OCD trekjes nog kadeau bijkreeg. Ik ben overigens die ene keer ook gestopt wegens mijn kinderwens. Ik was op een of andere manier ervan overtuigd dat een AD voor een mand ook niet goed kan zijn voor het nageslacht...is overigens nooit bewezen (kronkel).

Ik lees soms wat rond op fora en het raakt mij ook enorm om te lezen dat anderen wel "genezen". Ik gun iedereen een genezing, dat is het niet...maar ik gun het mezelf ook zo erg. Het tegenovergestelde werkt echter wel goed bij mij. Als je leest over wat andere hebben en doormaken dan ben je dankbaar dat jezelf niet zo ver bent en dat het dus nog veel erger kan zonder dat je eraan onderdoor hoeft te gaan. Misschien helpt dat? Maak er overigens geen studie van, dan bestaar de kans dat je het op jezelf gaat betrekken.

Ik heb ook veel zelfhulpboeken op de plank liggen maar heb er geeneen nog opengeslagen. Op de een of andere manier kan ik mezelf er niet toe zetten omdat ik denk dat het toch niet zal lukken. Misschien ben ik wel bang voor de teleurstelling en de stress die dat met zich meebrengt.

Verder helpt religie heel erg bij mij. Op de dagen dat ik sterker van geest ben dan normaal kan ik zelfs door middel van het relativeren aan de hand van mijn religie helemaal angstvrij de dag doorkomen. Helaas houdt dat niet vaak aan...maar he, een goede dag in zo een bestaan als dat van ons zeg je geen nee tegen.

Verder heb ik nog wel een aantal andere tips en tricks waarin ik DENK dat ze helpen. Wat zijn de jouwe?

Rifje

Keer terug naar Even voorstellen