Re: angstaanvallen en contact gezocht met lotgenoot

Nieuw berichtdoor gypsy » zo 13 mei 2012 22:26

Hallo Heksje,
Ik ben een vrouw van 44 jaar, gescheiden en 2 zoons van 16 en 18 en 2 honden.
Ik kom niet uit gelderland maar uit het westen omgeving adam, ik heb er zelf sinds een half jaar last van en wist niet wat me overkwam, paniekaanvallen, hyperventilatie en nu dus een angststoornis. Het gaat nu weer beter, ik heb heel veel hulp gekregen van mijn psych en moeder, vriendinnen maar doe nog niets alleen behalve mijnhond uitlaten en een klein stukje rijden.

Daarvoor was ik nergens bang voor, alhoewel ik wel 10 jaar geleden een andersoort klachten heb gehad na een overspannenheid maar niet dit.
Soms loop je er tegen aan dat mensen totaal niet begrijpen wat je bedoelt en waarom je niet een paar kilometer verder kan of meters zelfs met lopen om maar iets te noemen. Er ligt dus nog wel een weg te gaan waar ik tegen op zie, als ik nu iets ga doen zoals de boodschappen neem ik een halve oxazepam, dat helpt me goed.

Groet Gypsy

gypsy

Nieuw berichtdoor cebak » vr 19 apr 2013 10:00

Hallo ben een vrouw van 50,moeder van 2 kinderen ,die op hun eigen zitten,mijn ene dochter heeft 2 jongens van 6 en 2 jaar en mijn andere dochter heeft een dochter van 6 maanden,dus 3 kleinkinderen,waar ik regelmatig op aan het passen ben,ik heb de laatste tijd veel paniekaanvallen,straatvrees en durf ook niet meer zo goed naar de tandarts of ziekenhuis,en bang om alleen te zijn,mijn kleinzoon blijf dan slapen,als mijn man nachtdienst heeft,waar ik erg mee zit,wat ik niet altijd kan verwachten,dat mijn kleinkind moet blijven slapen,het kan toch niet altijd zo blijven!heb vroeger ook vaak last van hyperventilatie gehad en paniekangsten.een jaar geleden ging het een paar jaar goed,maar begin nu weer met deze angsten,ik ben er erg verdrietig onder,mijn moeder had hier ook last van,alleen is mijn moeder overleden met 63 jaar,ze heeft heel lang met dit te kampen gehad!Ik wil alleen niet zo verder leven,niet zoals mijn moeder dat ook heeft gedaan,altijd maar die angsten,en altijd nee zeggen,als we ergens heen gaan!
Weet iemand hoe ik hier het beste uit kan komen,en waar ik het beste hulp kan vinden!

gr cebak

cebak

Nieuw berichtdoor moontje65 » vr 26 apr 2013 20:25

Hoi Cebak

Ik ken het ook de angsten de hyperv de paniek bang zijn om alleen te zijn .
Bij mij is ook elke dag weeer een strijd,ik ben vandaag sinds 2 mnd voor het
Eerst weer samen met me vriend in de supermarkt geweest en de normale
dingen zijn nu zo bijzonder,auto rijden durf ik ook niet meer omdat ik een fobie
heb gecreeerd in de supermarkt en in de auto.
Als ik me goeie dag heb probeer ik wat te doen maar ik wil het zo graag winnen vd angst.
Maar wat ik jou wildevragen ben je in de overgang.ik nl wel en je hoort en leest dat het
met hormonen te maken heeft.

Sterkte met alles groetjes Mo

moontje65

Nieuw berichtdoor roosje7 » zo 28 apr 2013 14:09

Hallo,

Ik ben 22 jaar en heb last van mijn paniekaanvallen sins ik 17 of 18 geworden ben.
Helaas kan ik heel veel dingen niet doen en als het nog langer doorgaat zo heb ik geen moer gedaan in mijn jongerre jaren.
Ik heb dromen om te reizen en te feesten alleen ik durf nergens heen
Het word nu zo erg dat ik beetje tegen een burn out zit.
Ik moe zeggen ik heb heel veel geprobeerd. Heb bij een psycholoog gelopen doe alternatieve geneeskunde en allemaal andere dingen om mijzelf in balans te krijgen
Ik doe wel aan yoga en dat helpt me opzicht wel.
Ik heb vroeger wel nare dingen meegemaakt en ik denk dat de angst daar vanadaan kan komeb.
Ik wil graag met mensen van mijn leeftijd praten om te kijken hoe hun het ervaren.
Ik zou graag een maatje willen hebben en dat wij elkaar erdoor heen kunnen trekken.

Liefs romana.

roosje7

Keer terug naar Lotgenoten