Re: Depersonalisatie

Nieuw berichtdoor Feniks » wo 13 sep 2017 08:43

Hoi,

De beste tip die ik je kan geven is: probeer er niet op te letten. Zodra je merkt dat de dp (depersonalisatie) opspeelt, geen aandacht aan geven. Je word niet gek, het kan geen kwaad. Het is een beschermingsmechanisme van je hersenen tegen teveel stress/emoties.
Helaas heb ik er al zo'n 30 jaar last van en heb ik bovenstaande pas paar jaar terug geleerd.
Blijf trouwens ook ver uit de buurt van drugs en pas op met alcohol, die zaken maken het er niet beter op.

Veel sterkte,
Feniks.

Feniks

Nieuw berichtdoor Johan346 » do 14 sep 2017 11:00

Ik zou zeker hulp zoeken en onmiddellijk stoppen met het gebruiken van wiet e.d.. Begin bij de huisarts.

Johan346

Nieuw berichtdoor Feniks » do 14 sep 2017 16:23

Johan,

LuNah is al onder behandeling bij een psychotherapeut.

Groet.

Feniks

Nieuw berichtdoor Johan346 » do 14 sep 2017 21:08

oh jah inderdaad. Nou ik hoop dat ze je wat kan helpen, joh. Gewoon er lekker mee aan de slag gaan, je staat er niet alleen voor.

Johan346

Nieuw berichtdoor LuNah » vr 15 sep 2017 20:44

Feniks, zoals je zegt 30 jaar maakt me wel bang. Ga ik dus nooit meer emoties voelen? Ga ik nooit meer mezelf zijn?
Ik zou al blij zijn met mijn emoties maar hangt samen met de depersonalisatie zeker? Dankjullie groetjes

LuNah

Nieuw berichtdoor Feniks » za 16 sep 2017 00:13

Hoi LuNah,

Niet bang zijn, jij krijgt hulp. Ik heb jaaaaren niet geweten wat er mis met mij was, dat het een naam had. Bovendien bleef het hangen bij mij omdat ik er bang voor bleef, het niet begreep. Nu heb ik het in golven, wanneer het komt, weet ik dat het totaal onschadelijk is, dus let ik er niet op, waardoor het weer eerder wegzakt.
Echt, maak je nou niet ongerust, want daarmee houd je het juist zelf in stand. Laat het gebeuren, accepteer het. Je word niet gek, echt niet!

Kop op,
Feniks.

Feniks

Nieuw berichtdoor LuNah » za 16 sep 2017 02:30

Feniks, Ik ben u niet te geloven dankbaar voor de reactie. Maar is het normaal dat ik me er ook zo leeg bij voel? Ik wil je best geloven als je zegt dat het overgaat vanzelf maar het lijkt me zo diep te zitten dat ik zoiets heb van is dit niet gewoon onmogelijk? Toch bedankt voor de reactie!

LuNah

Nieuw berichtdoor Feniks » za 16 sep 2017 16:16

Hoi LuNah,

Ik begrijp je angst helemaal, heb ook menigmaal gedacht dat ik nooit meer 'normaal' zou worden. Echt, geloof mij, hoe minder je er op let, des te beter ga je je voelen.Maar geef het tijd. Raak ook niet in paniek als het af en toe weer eens terug komt. Het is, op dit moment, jouw manier van met dingen omgaan.
Wat mij helpt is een spiekbriefje voor de momenten waarop ik mij echt slecht voel. Dat briefje heb ik altijd bij mij. Voorbeelden:

-Stop met zelfobservatie en piekeren.
-Gedachten zijn onbelangrijk. Druk ze niet weg. Laat ze maar komen en weer gaan.
-Stop met vechten. Accepteer hoe je je voelt. Zo verdwijnen dp/dr en angst.

En bovenal, nogmaals: je wordt niet gek!

Groetjes,
Feniks.

Feniks

Keer terug naar Mijn verhaal