Re: hyperventilatie en angst. wie herkent dit??

Nieuw berichtdoor Wen » zo 19 okt 2014 17:09

Hallo,
Ik heb je verhaal gelezen en heb juist hetzelfde voor.
Dit allemaal is ongeveer twee weken geleden begonnen bij mij en ondertussen ook al drie maal naar de dokter geweest.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat ik niet meer normaal kan functioneren, heb zelf ook twee kindjes en dat maakt het er niet makkelijker op.
Als ik s morgens wakker word ben ik direct misselijk en krijg ik enorme paniekaanvallen, mijn hart gaat dan enorm tekeer. Mijn eetlust is ook helemaal verdwenen waardoor ik heel slap op,mijn benen sta.
Ben ook zo angstig dat dit door een of andere ziekte komt maar dokter heeft naar mijn hart en longen geluisterd , en daar is niets mis mee. krijg nu medicijnen en hoop echt dat het daarmee gaat overgaan.

Wen

Nieuw berichtdoor casandra » zo 19 okt 2014 23:45

Hoi,

Ik ben zoo blij dat je hebt gereageerd. Ben zoo blij dat je mij begrijpt en dat je hetzelfde klachten ervaart.
Vervelend zijn de klachten en angstig. Komt de klachten die jij hebt door een bepaalde gebeurtenis die je hebt meegemaakt?
Je bent niet alleen in deze. Ik begrijp je. Het is fijn om te weten dat je begrepen wordt en dat je niet alleen bepaalde dingen voelt . Ook al begrijpt je omgeving je niet. Helpt het als je kleine porties eten neemt? Al is iets heel licht.

casandra

Nieuw berichtdoor Wen » ma 20 okt 2014 14:01

Hey,
Vandaag terug naar de dokter geweest,alleen daar voel ik mij veilig, raar hè.
Weeg nog maar 43 kg, moet dus dringend gaan eten binnen krijgen.
Heb ook al inderdaad veel meegemaakt in mijn leven, ben nu 38.
7 jaar geleden is mijn mama gestorven aan borstkanker. Zit nu zo in paniek dat ik dat ook ga krijgen , en heb dan nog eens een slechte rug erbij, waar ik normaal moet aan geopereerd worden.
Hier word ik zo angstig van. Deze morgen heb ik mij weer zo slecht gevoeld dat ik weer moest braken.
Nu heb ik weer de tintelingen in mijn linkerarm waardoor je dan natuurlijk weer het ergst gaat denken, ben aan het trillen over heel mijn lijf.
Heb jij dit ook zo erg, en hoe geraak je er in hemelsnaam vanaf?

Wen

Nieuw berichtdoor casandra » ma 20 okt 2014 20:56

Hoi
Vervelend om dat te horen. Je moet wat aankomen..maar niet overhaasten..rustig aan. Probeer elk uur wat kleinere hapjes te nemen en veel drinken. Wat is je lievelings gerecht? Probeer dat
Ik begrijp je angst. Hoe was het bij de dokter?
Probeer om geen aandacht aan de klachten te geven. Dat probeer ik ook. Ik zoek afleiding als ik de angst en de klachten voel. Soms lukt het me en soms weer niet. Ik heb nu een zweverig gevoel en voel me licht in het hoofd..echt afwezig..echt eng en raar.
Wees niet gefocust op het eten. Geniet er juist van. Misschien gaat het wat beter. Ik denk dat ik even ga liggen. Om mij zo te voelen word ik er moe van. Misschien heb je ook dit gevoel...dat je er moe ervan wordt om zo te voelen. Vervelend van je moeder. Maar probeer niets engs te denken..probeer ik ook.

casandra

Nieuw berichtdoor casandra » ma 20 okt 2014 21:06

Hoi
Misschien heb je een virus opgelopen...dat verklaart het braken..voel je ook wat ziekjes?

casandra

Nieuw berichtdoor Wen » di 21 okt 2014 14:05

Hey,
Denk niet dat ik een virus heb, ben vooral in de ochtend misselijk echt van de spanning en stress, mijn hart bonkt er dan bijna uit.
Probeer ook afleiding te zoeken, en dan gaat het wel wat beter.Daarjuist was ik ook heel licht in mijn hoofd, heel raar. Moet hier echt vanaf want ik word hier zot van.
Moet van de dokter opschrijven wat ik eet per dag, moet morgen terug. Hoop toch dat het elke dag wat beter gaat gaan.

Wen

Nieuw berichtdoor casandra » wo 22 okt 2014 00:30

Hoi
Heel goed dat je bijhoudt wat je eet. Misschien ben je geen ochtend eter. Dat je meer laat in de ochtend ontbijt dat het misselijkheid minder wordt. Het gaat nu wat beter met mij..maar het is steeds afwisselend. Ja ..het angst gevoel en de klachten maak je moe. Ik ben blij dat we met elkaar kunnen praten. Wanneer je iets kwijt wilt laat een bericht achter. Ik ben er. ...en ik hoop dat het ook anders om is.

casandra

Nieuw berichtdoor Wen » wo 22 okt 2014 10:15

Hey,
Gisteren ging het redelijk goed gedurende de dag, maar vanochtend weer hetzelfde, wakker worden met enorm veel stressgevoel, weer moeten braken. Nu weer heel slap en licht in mijn hoofd, maar dat gaat wel over.
Ben blij dat ik met je kan praten en dat je mij begrijpt, en dat jij je beter voelt.

En natuurlijk geldt dit ook andersom.

Wen

Nieuw berichtdoor casandra » do 23 okt 2014 07:14

Dat lichte gevoel in het hoofd is vervelend. Zo te horen is het alleen in de ochtend dat je dat misselijke gevoel hebt. slaap je wel goed ? Misschien omdat je met dingen worstel ...het denken gaat alle kanten. heb ik ook.
En hoeveel heb je opgeschreven dat je gegeten hebt....best veel toch?
Het afwezig gevoel is er bij mij nog steeds. Ik denk ook te veel over na. Ja moet aan shoppen denken..heb ik een afleiding. Ik merk door te praten met jou over mijn angsten en klachten dat ik een beetje begrijp wat er met mij aan de hand is. Heb je dat ook?

casandra

Nieuw berichtdoor Wen » do 23 okt 2014 10:56

Gisteren terug naar dokter geweest, toch een paar honderd gram bijgekomen.
Blijkbaar zou dat stressgevoel samen met mijn misselijkheid door de medicatie komen.
Moet nog effe volhouden en dan zou dat overgaan, ik hoop het.
Ja dat gevoel,heb,ik ook. Ik sus mij steeds met de gedachten er is niets mis met mij, zit,alleen in het hoofd.
Het stelt ook gerust dat je weet dat je niet alleen bent met dit vreselijke gevoel.

Wen

Nieuw berichtdoor casandra » di 28 okt 2014 00:16

Hoi
Hoe gaat het met je? Met mij gaat het wel. Niet helemaal..zoals het moet. Nog steeds afwezig gevoel in het hoofd. Heb nu ook nog zware benen

Helpt de medicatie?...nu weer aardig wat aangekomen?
Ik zit nu bij de psycholoog. Ergens schaam ik me dat ik naar de psycholoog ga. Maak me veel te druk want mensen van mij denken.

casandra

Nieuw berichtdoor Catsi » wo 05 nov 2014 12:07

Wat naar om te lezen dat meer mensen deze horror ervaren... fijn dat we erover kunnen praten met elkaar...

Ik heb gisteravond voor het eerst een heftige angstaanval gehad...

Ik heb al vanaf kinds af aan een angststoornis.. angst voor de dood. Als ik denk aan dood begin ik te huilen.. maar ik heb als kind geleerd het weg te drukken .. het werkte want ik dacht er minder aan.
Helaas is weg drukken enorm vermoeiend voor je brein dus ik heb 2 jaar geleden een burn out en depressie gekregen.. Ik loop nu bij een psycholoog en krijg binnenkort ook een antidepressiva. Het zou mn angsten moeten minderen.. ik ben benieuwd want ik heb nooit zonder geleefd dus ik kan me er niks bij voorstellen...

Gisteravond kreeg ik gedachten over doodgaan later en dat ik er dan niet meer ben en dat idee vind ik zo ontzettend eng.. ik begon te huilen en ik bleef maar gedachten binnen krijgen en ik bleef er dus in.. en normaal kan ik het wegduwen.. ik begon helemaal in paniek te raken en ik probeerde mn adem onder controle te krijgen... jeetje wat was dit naar zeg.............. gelukkig hielp het me om wat er gebeurde te smsen naar mn familie en beste vrienden. ik werd wat rustiger maar begon daarna weer te huilen.. toen belde mn moeder me en gingen we over iets anders praten en werkte dat gelukkig...

Ik haat het idee dat ik hier nooit echt helemaal vanaf kom... Hoe moet ik leven als ik bang ben voor de toekomst??????????

Ik ben zo bang voor de dood.. dit is echt niet te doen............ :(

Catsi

Nieuw berichtdoor casandra » do 06 nov 2014 06:26

Hoi Catsi,
Ik heb je verhaal gelezen en ik ken het gevoel. Het is een vervelende gevoel dat dreigt werkelijk te worden omdat de vervelende klachten voel je echt. Je hebt iets heel naars ervaren..en afleiding zoeken is heel goed.
Dat je een burnout kreeg was dat naar aanleiding van de hyperventilatie en de paniek aanvallen die je had? Dingen wegdrukken is vermoeiend en met iemand erover te praten zoals een psycholoog is heel goed. Ervaar ik ook dat het bevrijdend is om met een professionele persoon te praten.
Probeer je rustig te houden en als het helpt om zekerheid te zoeken bij de dokter doet dat. Ik ben zelf heel vaak bij de dokter geweest..om mezelf keer op keer te laten onderzoeken en iedere keer was alles goed en als ik nu de angstige gedachten krijg..praat ik ze voor mezelf goed..van er is niks met me en het komt goed. Maar soms is het moeilijk. Heel goed dat je iemand hebt gebeld om erover te praten. Helpt sporten? Het helpt mij de nare gedachten naast mij neer te leggen. Niets engs denken. De dood is ook heel eng..niet daar aan denken want het maak je gek. Ik word er ook gek van. Wat de toekomst betreft, we weten niet wat er komen zal. We weten van het nu. Richt je op het nu..dat is dichterbij.

casandra

Nieuw berichtdoor Hanny » za 08 nov 2014 11:48

Hallo Casandra,
Ook ik heb vreselijke paniekaanvallen.Ik heb het geluk gehad om in contact te komen met Geert Verschaeve,ook een ervaringsdeskundige die mij (en vele anderen)in 15 weken bijna van mijn angstaanvallen heeft verlost.Google op Angstoverwinnen.De hele sessie kost wel 179 euro maar werkt fantastisch!Hij legt uit wat er met je lichaam gebeurt als je zo,n hevige angst hebt en leert je in 6 stappen om dit te blokken.Werkt echt!Probeer het,het helpt echt!
Sterkte!

Hanny

Nieuw berichtdoor casandra » do 13 nov 2014 06:34

Hoi Hanny,

Dank je wel voor je tip. Ik ga het zeker uit proberen. Ik heb er alles voor over om van dit vreselijk gevoel af te komen.

casandra

Nieuw berichtdoor steffi » zo 15 jan 2017 13:14

Hej iedereen!

Ik heb al een tijdje last van hyperventilatie door een overdosis aan stress gecreeerd op het werk!
Ik ben nu in behandeling bij een kine die me verlost van die hyperventilatie, en dit helpt!
Maar het probleem waar ik nu nog enorm mee kamp en moeilijk van af geraak is de angst nog alleen naar de winkel te gaan of ergens in het openbaar! Wanneer ik met iemand ben , gaat het beter maar toch verloopt dit nog niet zoals het zou moeten!
Ik vermijd om alleen buiten te moeten komen! Dan wordt ik duizelig en angstig, begin ik te zweten en van binnen enorm te panikeren! Kan iemand me een raad geven om dit probleem aan te pakken , want wordt er echt wel zot van!

steffi

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen