Re: Problemen met slikken

Nieuw berichtdoor Michelle » za 17 jan 2015 18:45

Hey SMP,

Haha wees niet bang dat mensen niet op je reageren dat jij het bent hoor! Al helemaal niet op een angst site zoals deze :p

Over je probleem met slikken: ga altijd naar de dokter om uit te sluiten dat je een medische aandoening hebt. Als dit blijkt dan komt het vast en zeker door je angst. Moeite met slikken voegt toe aan angst, en angst voegt weer toe aan het vermoeilijken van het slikken. Het is een vicieuze cirkel. Ik heb zelf het zelfde probleem van tijd tot tijd. Het kwam tot het punt waar ik niet meer uit eten kon gaan in een restaurant. Mijn dokter woof het probleem weg. Tot op de dag van vandaag kost het me veel tijd om een ​​maaltijd te eten. Kijk of je nog wat begeleiding kan regelen. Angst kan leiden tot veel lichamelijke klachten, btw. Veel geluk

Michelle

Nieuw berichtdoor smp1990 » za 17 jan 2015 20:58

Hee, ja dat probleem met eten heb ik dus nog niet gehad. Wel met drinken gisteravond dat ik me bijna verslikte omdat ik dus ''moeite'' had met slikken. Ik heb wel al een jaar wat problemen met mijn amandelen, dit is ook door een KNO-arts bevestigd toen. Alleen hebben we besloten dat ik me hier nog niet voor zou laten behandelen. Misschien zou het daar mee te maken kunnen hebben. Ik durf niet zo goed naar de huisarts(en) voor dingen waar ik last van heb. Dit omdat ik uiteraard vaak van dingen last heb, en ze weten dat ik best een hypochonder kan zijn. Wat eigenlijk niet goed is van mezelf natuurlijk. Eigenlijk zijn lichamelijke klachten bij mij het enige waar ik angst/paniek van krijg. Ik hoor en lees hier ook verhalen over sociale fobieen e.d. dus de triggers zitten bij mij altijd in mijn lichaam ipv van buitenaf. Wat het helaas erg moeilijk maakt om er iets aan te doen. Tenminste, dat zei mijn psycholoog.

Maar jij zegt dus dat ik inderdaad naar de dokter moet met deze klachten? Ik ben namelijk bang dat ze me niet zo serieus nemen. :roll:

In ieder geval bedankt voor je reactie! :) hopelijk lukt het jou om er nog beter mee om te kunnen gaan ;)

smp1990

Nieuw berichtdoor Michelle » za 17 jan 2015 21:26

Het is nooit verkeerd om naar dokter te gaan als je je zorgen maakt. Alleen als je al gezond bent verklaard dan heb je eigenlijk niks om te vrezen. Zoals ik nadat ik naar de dokter ben geweest werd verteld dat het een symptoom van de angst was, daardoor heb ik ermee kunnen leren omgaan en kan ik nu zonder belemmering verder leven. Ik las dat je was behandeld voor je amandelen. Als ik deze klacht zou hebben zou ik zeker naar de huisarts gaan.. niet om een medische aandoening uit te sluiten.. maar meer voor geruststelling van jezelf. Probeer ook niet teveel te focussen op het probleem, ik doe dat nu ook niet meer en moet zeggen dat ik veel lekkerder in mijn vel zit sindsdien. Ik hoop dat het jou of iemand anders helpt bij het overwinnen van de angst voor slikken.

Michelle

Nieuw berichtdoor smp1990 » wo 21 jan 2015 13:34

Ja ik denk dat het naar de dokter gaan, weer een angst is op zich.. :roll: Of ja, meer de angst om dan voor aansteller aangezien te worden en dat ik misschien voor nog wel meer van dat soort symptomen naar de dokter moet en ik mezelf dus eigenlijk dan alweer zie gaan. Dus dat is iets waar ik eigenlijk nog aan het werken ben, naar de dokter gaan.
Het is wel echt heel erg geworden. Vandaag ben ik thuis gebleven van stage, omdat ik bang was dat ik het daar ook continu zou hebben (vermijdingsgedrag is ook niet echt dat je zegt, way to go). En eigenlijk heb ik wel echt behoefte aan therapie, maar dat is pas volgende week weer. Ik snap ook echt niet waar die slikklachten ineens vandaan zijn gekomen en hoe ik ervan af moet komen. Alleen, hoe stop je met focussen erop? Daar ben ik wel benieuwd naar.

smp1990

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen