Re: Ik wil zo graag dat het ophoudt!!!

Nieuw berichtdoor Nietzsche » di 27 jan 2015 09:43

Als het even kan is het toch goed om contact te houden met je werk. Anders wordt de angst alleen maar groter bij terugkeer. Gewoon op termijn rustig reïntegreren. Maar geef jezelf de tijd.

Cgt lijkt me in jou geval echt wel goed. Je moet goed gaan graven in jezelf. Wat vindt je zo erg aan de dingen die je beleefd hebt en waarom kun je daar niet mee omgaan? Daar moet je een antwoord op vinden.

Antidepressiva helpen erg goed tegen paniekklachten. Ik heb er heel veel baat bij bijvoorbeeld. Waarom zou je ze niet nemen? Je kunt het extra steuntje wel gebruiken zo te lezen.

Die oxazepam werkt niet meer helaas, daar ben je inmiddels verslaafd aan geraakt waarschijnlijk. Gewenning bij benzodiazepines treedt namelijk nogal snel op. Rustig afbouwen die oxazepam op termijn. Anders krijg je heel veel angst en paniekklachten. Wellicht is het verstandig om je meer te verdiepen in wat je slikt en wat je kunt slikken. AD blijven wel lange op termijn werkzaam. Dus de psychiater zegt dat niet voor niets.

Sterkte en maak je de kop niet gek.

Nietzsche

Nieuw berichtdoor Shirke » di 27 jan 2015 10:00

Hoi Nietzsche,

Dank je wel voor je reactie.

De antidepressiva heb ik in huis maar ik ben bang om ze te gaan gebruiken inzake de bijwerkingen. 1 van de bijwerkingen is dat de paniek en angst in ergere maten in het begin terug komt. Pffff ik word al bang als ik er aan denl. Tevens adviseerde mijn psycholoog mij om er zo lang mogelijk mee te wachten omdat ik nu behandeld ga worden met cognitieve gedragstherapie icm sport. Als ik nu antidepressiva zou gaan gebruiken komen we er niet achter of ik me nu beter voel door de cognitieve gedragstherapie of door de antidepressiva. Weet je ik weet het gewoon niet meer. Wordt er zo moe van.

Shirke

Nieuw berichtdoor Shirke » di 27 jan 2015 18:49

Iemand ervaring met de antidepressiva Sertaline?

Shirke

Nieuw berichtdoor Nietzsche » wo 28 jan 2015 18:12

Ik zag net je post in een andere thread. Goed dat je begonnen bent met de ad. Wat je psycholoog zegt begreep ik nl niet. Wat maakt het uit dat je niet weet welke van de twee werkt. Als je maar ergens baat bij hebt.

Ik heb eerst ook sertraline geslikt. 150mg zelfs. Ikwerd er heel onrustig van. Na een jaar ben ik er mee gestopt op aanraden van de psychiater. Nu slik ik citalopram. Dat werkt voor mij heel goed. Geen last meer van paniekaanvallen. Heerlijk is dat.

Dus als je na drie maanden en wat verhogingen van de ad nog steeds met klachten rondloopt heb je misschien gewoon een andere ad nodig. De klachten gaan waarschijnlijk niet helemaal weg maar de ad moet ze wel verzachten.

Nietzsche

Nieuw berichtdoor Shirke » do 29 jan 2015 02:05

Hoi Nietzsche,

Ja inderdaad begonnen. Gister en vandaag sertaline 50 mg geslikt. Ik ben ontzettend bang voor de bijwerkingen. Kan het zijn dat die ook meteen aanwezig zijnfof zit het tussen mijn oren? Ik heb last van mijn kaken en transpireer enorm. Maar dat kan toch niet al zo snel? Nu hopen dat ik er verder goed op reageer en me echt weer eens lekker, veilig maar vooral gewoon kunnen voelen!

Shirke

Nieuw berichtdoor Nietzsche » do 29 jan 2015 13:23

Mijn ervaring is dat na 1 tot 2 weken de bijwerkingen het grootst zijn bij ad. Daarna merkte ik dat ik weer betere dagen kreeg. Gewoon benzos slikken om de ergste klappen op te vangen en n goede nachtrust te hebben. Mijn nachtrust is heilig voor me. Je moet het gewoon even uitzitten. Een bedrijfsarts zei ooit tegen me, je moet het per maand bekijken hoe het gaat, niet per week. Dingen gaan gewoon niet zo snel helaas.

Nietzsche

Nieuw berichtdoor Shirke » do 29 jan 2015 14:22

Op dit moment heb ik het erge beven er ook bij. Ik slik nu de oxazepam als ik het niet meer volhoud. De doktersassistente zegt dat het kan dat ik er al zo snel op reageer maar dat ik hier inderdaad even door heen moet. Laten we hopen dat het niet over een week nog erger wordt want dat ga ik niet trekken. Ik ga ervan uit nu ik zoveel zweet, tril en soms een druk in mijn hoofd voel dat ik bijna aan de piek zit. ;) Ooit moet het ophouden toch?

Shirke

Nieuw berichtdoor Nietzsche » za 31 jan 2015 15:27

En shirke, hoe is het? Zie het maar als een periode die ook weer voorbij gaat.

Als ik me ellendig voel ga ik lekker met een kop thee onder een deken liggen op de bank met mn ipad. En lekker veel slapen als dat lukt.

Nietzsche

Nieuw berichtdoor lidalie » zo 01 feb 2015 01:58

Ik zie al je hebt meegemaakt deze afgelopen tijden, gek is het niet dat je dan helemaal bent ingestort, het is niet niks he,

lidalie

Nieuw berichtdoor capetonian » zo 01 feb 2015 11:11

Ik ben ook zojuist begonnen met serotonine behandeling, ook 50mg.

Effecten zijn idd aan het begin goed voelbaar. Je moet gewoon denken: "dit is niet iets ernstigs, maar de medicijnen en zijn niet gevaarlijk". Zo geef je het een reden/ oorzaak, om je geen zorgen om te maken. Uiteraard blijft het heel vervelend, maar probeer er weinig waarde achter te leggen.

capetonian

Leer leven met je angst

Nieuw berichtdoor Leren leven zonder angst » ma 09 feb 2015 01:44

Beste Shirke,

Als ervaringsdeskundige op het gebied van angst/paniek aanvallen is je verhaal heel herkenbaar voor mij.
Je hebt veel mee gemaakt en dit is ook de reden van je paniek aanvallen.
Fijn om te weten wat de oorzaak is maar het zou nog fijner zijn als je weer zonder zou kunnen leven!

Ook de medicatie herken ik.. een tijdelijke oplossing voor je onrust maar helaas niet heel doeltreffend.

Ik zal mij even kort voorstellen, mijn naam is Tamara en ook ik heb een aantal jaren last gehad van extreme paniekaanvallen met alle gevolgen van dien. Momenteel ben ik ook alweer JAREN angst ''vrij''. Dat wil zeggen geen paniekaanvallen en alleen nog angst voor de ''normale'' angsten die het leven met zich mee brengt.

Een verademing kan ik je vertellen!

Ik werk als ambulant begeleider met mensen die klachten ervaren zoals jij.
Hierbij leer ik ze om de angst onder ogen te komen en de paniekaanvallen te overwinnen.
Om uiteindelijk net als ik weer door het leven te kunnen gaan zonder paniekaanvallen.

Lieve groetjes,

Tamara

Leren leven zonder angst

Nieuw berichtdoor Shirke » di 10 feb 2015 13:16

Hoi Nietzsche,

Het gaat klote als ik dat zo mag zeggen. Ik slik nu 2 weken de antidepressiva en ik dacht eigenlijk na een week dat het beter zou gaan en ik het ergste achter de rug had. Helaas. Gisteren naar de HA geweest. Ik heb ontzettend veel last van klamme handen en voeten. Echt extreem. Ben ook veel onrustig. De HA wil dat ik nog 2 weken door zet om te kijken of de antidepressiva zijn werk gaat doen. Pffffff ben er echt moe van.

Shirke

Nieuw berichtdoor Shirke » di 10 feb 2015 13:20

Hoi Capetonain,

Hoe voel jij je nu? Ik slik nu 2 weken sertraline 50 mg en heb heel veel last van klamme handen en voeten.Ben ook veel onrustig.

Shirke

Nieuw berichtdoor Nietzsche » wo 11 feb 2015 12:14

Hoi Shirke,

Slik je er ook een benzodiazepine bij om het leed wat te verzachten. Succes. De komende dagen zal het wel beter worden hopelijk.

Nietzsche

Nieuw berichtdoor Chantaldenboef » do 12 feb 2015 22:18

Ze hebben mij midazolam voorgeschreven dat is een neusspray maar ik durf het niet te nemen
Ik durf eigenlijk niks te nemen
Tis zo vermoeiend ben het echt zat de klachten

Chantaldenboef

Nieuw berichtdoor Shirke » zo 15 feb 2015 12:59

Hoi Nietzsche,

Ik slik al 5 mnd oxazepam. Dus die neem ik er nu ook bij. Het gaat gelukkig al weer wat beter. Waar ik nu nog veel last van heb is transpiratie. Klamme handen en voeten. Heb het heel snel warm.

Hoe gaat het verder met jou?

Shirke

Nieuw berichtdoor Shirke » zo 15 feb 2015 13:00

Hoi Chantaldenboef,

Neusspray kun je gewoon gebruiken hoor. Welke medicatie slik je nog meer?

Shirke

Nieuw berichtdoor Nietzsche » zo 15 feb 2015 17:33

He Shirke,

Ik heb ff n mindere periode. De psychiater vond dat ik t wel zonder risperdal kon doen. Daardoor heel erg onrustig en kon niet meer werken. Nu de risperdal dus toch maar weer aan het slikken en merkte na twee dagen al een groot verschil. Werken heb ik nog steeds de rust niet voor. Ik hoop dat dat ooit nog goed komt maar nu heb ik er echt geen vertrouwen in dat ik ooit nog weer normaal aan het werk kan.

Fijn dat het bij jou de goede kant op gaat.

Nietzsche

Nieuw berichtdoor Shirke » do 26 feb 2015 22:22

Beste Nietzsche,

Als het even minder gaat is altijd heel vervelend. Het is dus duidelijk dat jij nog steeds baat bij Risperdal hebt dus ook gewoon nog blijven gebruiken. Maak je over dat werken maar niet druk, dat komt ook wel weer. Hoe lang ben je nu thuis? Ik ben nu 6 mnd thuis en nog steeds aan het wachten op de juiste behandeling. Wordt steeds door verwezen. Ik heb het nu pas geaccepteerd en laat het maar op me afkomen. Je kunt er toch niets aan veranderen. Ik ben gisteren nog bij de huisarts geweest. Over 2 weken gaan we de Sertraline weer wat ophogen. Het is namelijk de bedoeling dat ik van de oxazepam af kom. Hoe voel jij je nu?

Shirke

Nieuw berichtdoor Nietzsche » vr 27 feb 2015 21:14

Ja die risperdeal werkt echt goed voor mij. Geeft mij echt veel rust. Ik ben sinds een paar weken helemaal gestopt met werken. Ik zat al vanaf september op halve dagen maar het ging echt niet meer. Nu echt wel blij dat ik me gewoon op mijn gezondheid kan richten.

Ja het is wel goed alsje van de oxazepam afkomt. Ik zit ook alweer veel te lang aan de lorazepam. Dat is pas sterk spul. Ik zit nu op 2mg per dag, maar hoop het weer af te kunnen bouwen binnenkort. Zal wel even duren.

Wat raar dat je doorverwijzing zo lang duurt. Echt heel erg slecht vind ik dat.

Nietzsche

Nieuw berichtdoor Shirke » zo 01 maart 2015 01:18

Ja lang leve gezondheidszorg. Het duurt ook allemaal lang maar als ik dadelijk in het traject zit dan gaat het snel. Is wel pittig. Psycholoog, sporten en physio.
Ik zit sinds september thuis. Mijn gezondheid is nu het belangrijkste. Ik ben er zo klaar mee. Nu wil ik echt goed geholpen worden. Denk jij nu ook maar echt aan jezelf. Doe ik nu ook. :D

Shirke

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen