Re: Mensen die van hun angsten af zijn

Nieuw berichtdoor JWJ » do 26 mei 2016 12:37

http://www.angstoverwinnen.com/videogetuigenissen.php

Hier staan een aantal video's van mensen die geholpen zijn .

JWJ

Nieuw berichtdoor nicolet » ma 04 jul 2016 17:46

Van m´n grootste angsten ben ik afgekomen door boeken en van alles wat leesbaar is te lezen, vooral de gedachten die door mensen heengaan in een boek vertellen je dat je de enigste niet bent.
´k Had altijd een hekel aan lezen, toch ben ik op aanraden van m´n man dit gaan doen één pagina per dag.
´k Ben begonnen met : Alleen op de wereld, een klassieker.
Dan lees je de angst en verdriet gevoelens van Remi.
In de steek gelaten en toch vond hij in Vitalis een vriend en alle dieren die mee op pad gingen.
Ben nooit opgehouden met lezen en lees nu van alles, de pech en wanhoop in oorlogsverhalen, detectiveverhalen, of wanhoop in een weekblad de Story van een zangeresje die moeite heeft met een paar pondjes teveel en hoe erg ze dat vindt, daar lach je dan weer om.
Nicolet

nicolet

Nieuw berichtdoor Rifje » ma 22 aug 2016 14:18

Ik denk dat de meeste mensen die er vanaf zijn lekker willen gaan leven en niet meer achterom willen kijken...

Rifje

Nieuw berichtdoor Caplysander » di 23 aug 2016 23:52

Hoi rifje,

Er zullen er vast wat zijn maar sommige mensen die het zo heftig hebben als ik laten dit vast niet allemaal achter zich. Zodra ik hier over heen ben wil ik niets liever dan mensen in dezelfde situatie kunnen helpen, want mijn leven is al jaren een hel en ik wil dat niemand hier alleen mee moet leven zoals ik in het begin heb gedaan.

Caplysander

Nieuw berichtdoor Rifje » wo 24 aug 2016 15:17

Hi Sander,

Ik snap je gevoel en het gevoel dat ik iedereen zou willen helpen als ik beter ben deel ik zeker met jouw. Echter, ik heb momenten van herstel gekend. Op die momenten wou ik zo min mogelijk aan de ziekte denken, laat staan anderen te moeten zien lijden. Dit is meer een zwakte van mij dan een standpunt en ik denk dat veel mensen deze zwakte dragen als ze (gedeeltelijk) hersteld zijn.

Rifje

Nieuw berichtdoor Terminus » do 25 aug 2016 13:42

Ik zelf heb bijna een jaar met een angststoornis gezeten, ben er nu zo goed vanaf.
Doormiddel van mindfulness MRDR en psycho therapy. en uiteraard medicatie.(AD)

Je moet afleiding zoeken en niet in een visuele cirkel blijven zitten.
En niet denken ik kom hier niet vanaf, ik d8 namelijk ook zo. maar geef het tijd en rust.

Pak de oorzaak ervan niet het probleem. probleem komt van een oorzaak.

Als je het probleem oplost komt het weer terug.

Terminus

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen