Re: Angst voor spinnen - arachnofobie/spinnenfobie

Nieuw berichtdoor nikki » za 22 mei 2010 17:49

ik ben enorm bang voor spinnen en beestjes die op spinnen lijken
ik heb er net 2 gezien iedereen zegt dat zijn kleintjes maar ik
vind ze enorm lijken en met zo`n lange poten...
daarom zocht ik en vond ik deze site ik zag ze en ik rende de
kamer uit ik zit hier te trillen en te huilen en zo gaat het maar
door die halve lijst klopt bij mij en dan die test heb ik dus:

hoogstwaarschijnlijk tot zeker zeer ernstige spinnenfobie/arachnofobie.

wat kan ik doen want ik weiger een onderzoek te doen waar ik ook
maar in een kamer zit met een spin.
ik zit zelfs te huiveren bij het idee en het woord.

help mij. nikki

nikki

Nieuw berichtdoor kimmetjuh » di 12 jul 2011 00:32

Heb zelf overduidelijk de meest zware vorm van angst.
Als ik een spin zie, maakt niet uit hoe groot of klein (in mijn ogen zijn ze allemaal groot :D ) dan paniekeer ik volledig. Mn hart gaat te keer, krijg vlekken over mn hele lichaam enz...
Waar ik woon zitten ontzettend veel spinnen, ook van die enorme tuinspinnen die bijten en loop constant met een angstgevoel rond. Gelukkig heb ik veel broers die de spinnen voor me dood maken (en moet hem dood zien, maar niet te dicht bij :D )
Heb het zelfs gepresteerd om een hele nacht beneden te zitten wachten tot er iemand wakker werd want er zat een spin in mn kamer en durfde er niet terug op voordat ie dood was en wilde niemand wakker maken :D

kimmetjuh

Nieuw berichtdoor Meedina » wo 14 sep 2011 09:33

ik heb een milde tot erge spinnenfobie
als ik een spin zie zie ik ze ineens overal en word daar helemaal paranoïde van.
ik heb het al een paar keer zelf geprobeerd samen met mijn vriend om van de fobie af te komen maar dat is altijd voor niets geweest.
om naar een therapeut te gaan vindt ik eng omdat mensen in mijn omgeving lachen om de gilletjes die ik geef als ik een spin zie en hoe paniekerig ik daar over kan doen.

ik ben een beetje radeloos want ik wil niet dat dit mijn leven gaat bepalen.

Meedina

Nieuw berichtdoor Bernatut » do 15 sep 2011 08:10

Vannacht werd ik wakker van het gezoom van een mug, dus deed ik even het lampje naast mijn bed aan. Tot mijn schrik zat er een enorme huisspin recht boven mijn hoofd op het plafon.(met poten en romp samen zo groot als een tennisbal) Ik ben me rot geschrokken en gelijk uit bed gevlogen. Toen schrok ik nog harden want naast mijn bed op de grond zat er nog een! Nu wist ik al dat de meeste huisspinnen met zijn 2en zijn dus kijk ik altijd wel verder of er nog een is maar deze waren zo groot. De eerste 10 minuten heb ik geen stap verzet. Toen begonnen de beestjes te lopen heb ik mijn kussen gegrepen en mijn slaap kamer verlaten. Me vader heeft er een weten te vangen maar de ander zou er nog rond lopen dus heb ik op de logeer kamer geslapen. Zodra zo'n beest begint te lopen gil ik het uit. Normala ben ik helemaal niet zo'n dramaqeeun maar Ik weet niet wat die beestjes met mij doen. Ik vind het zo vervelend! Het enige wat ze doen is hard rennen en er eng uit zien maar eigenlijk kun je ze zo met een papiertje pakken en uit het raam gooien. Waarom durf ik dit dan niet?
Een spin met een rompje als een naald en dunne pootjes vind ik totaal niet eng. Meestal laat ik ze zitten tot ik een keer ga stofzuigen. Kruisspinnen vind ik ook nog wel intressant die blijven toch wel in hun web en komen eigenlijk nooit in huis. Maar huisspinnen. Ik vind ze echt vreselijk!
En ik zit er ook niet echt op te wachten om ze in een potje naast mijn bed te zetten.. ja zolang ze in het potje zitten slaap ik rustig maar om er dan mijn hand in te gaan steken om zo aan die beestjes te wennen. Echt niet!?
Is er echt geen andere manier om er af te komen? Ik ben inmiddels 20 en vind het gewoon belachelijk dat ik zo bang ben voor zo'n klein beestje maar ik kan het echt niet helpen! :oops:

Bernatut

Nieuw berichtdoor ellen8 » do 15 sep 2011 08:31

Gisteren had ik weer een overdreven paniekaanval door twee dikke huisspinnen op hetzelfde moment tegen te komen. Eentje boven mijn voordeur en eentje boven men deur die naar de tuin gaat, precies afgesproken werk. Eerst spring ik krijsend op een stoel en krijg ik het ijskoud, dan word ik boos omdat die daar juist moeten zitten als ik alleen thuis ben, ik hyperventileer, drang om te vluchten maar ik zat vast. Ik houd ze ook steeds in't oog dat ze zeker niet wegkruipen voor ze dood zijn en als ze dan even bewegen begint de paniekaanval opnieuw... Het maakt me zot.

Ik heb al wenend iedereen afgebeld om mij een beetje te kalmeren maar als ik de telefoon dan oplegde, realiseerde ik me weer dat ik daar alleen zat met twee dikke spinnen.
Dan maar een spuitbus voor insecten genomen en van een verre afstand op dat beest gespoten, dan in het oog houden tot ze naar beneden valt en snel een telefoonboek erop gooien. Die boek blijft daar dan ook liggen tot men vriend thuis is... en dan de andere spin ook zo neergehaald...

Nu zit ik weer alleen thuis en kijk ik om de vijf minuten alle hoekjes na en de plaatsen waar ze gisteren zaten... Kuisen doe ik alleen als men vriend thuis is want ik zou er eens eentje moeten tegenkomen onder een sportzak of dergelijke. Dit beheerst mijn leven volledig maar ga wel in therapie om deze angst een beetje te beperken. Als ik er niets aan doe zal mijn zoontje later ook met die schrik zitten denk ik, hij ziet me altijd zo panisch reageren dat hij op den duur ook wel bang van die beesten zal hebben en dat wil ik absoluut niet doorgeven aan hem.

ellen8

Nieuw berichtdoor GoudenNar » ma 19 sep 2011 22:24

n paar dagen geleden werd ik wakker van een POK op mn kussen... je raad het al je
Zo'n dikke vette bruine zo groot als een tennisbal-spin kwam gezellig naast me op t kussen zitten
IIEEEEEK!!!! k schrok zo dat k nie eens heb gegild, heb m'n kussen gepakt en weg esmeten.
Daarna beneden op de bank geslapen.....

GoudenNar

Nieuw berichtdoor BlubVisje » ma 06 aug 2012 02:56

4u 's nachts en zit al 2u op men bed doordat er een spin verscholen zit en af en toe eens komt 'piepen'.
Niet bepaald iemand die zonder ruzie hem wil komen doodslaan dus kan niets meer doen dan onbeweeglijk blijven zitten.
Ben het zo moe om constant alles te controleren op spinnen, om uren te trillen en wakker te blijven als er 1 is.
Geen probleem als die nu op de vloer zou zitten stamp ik die dood... maar als hij in een hoekje verscholen zit
of op de muur zit... Ik word echt gek dat iedereen maar blijft zeggen dat ik overdrijf of mij een 'mietje' noemen.
Zij weten niet hoe ik mij voel, maar er komt wel altijd ruzie van omdat ik doodsbang ben

BlubVisje

Nieuw berichtdoor wyndolan » wo 15 aug 2012 12:26

ik heb dit heel erg spinfobie

ik durf niks te doen en te komen waar die dingen zijn zoals de achtertuin en een oude schuur
1 keer zaten er onverwachts 3 (grotere) spinnen op mijn kamer die durfde ik niet in.
ik was toen alleen thuis en moest ze wel doden. ik was zo in angst dat ik van alles wat op een spin leek
een schreeuw gaf, dat was toen, gelukkig is er een broer die zo aardig is om ze te doden maar als ik er 1 zie
ga ik hieperventileren mijn hardslag gaat omhoog in raak in paniek en ik ga HEEL erg zweten ik haat ze
groot klein het maakt me niet uit, veel mensen noemen mij ook een watje en die dingen maar zij weten niet hoe dat voeld om zo bang te zijn.

grtjs wyndolan

wyndolan

Nieuw berichtdoor bjorn22 » do 16 aug 2012 23:13

Lieve mensen

Ik ben een jonge man van 22 jaar ik heb een vriendin die raakt in paniek waneer
Ze een spin ziet..
Ik ben er zelf egt geen held in maar:

1. Wij als mens zijn egt super gemaakt we hoefen nergens bang voor te zijn! De sipin is waarschijnlijk banger voor een mens dan voor wat dan ook..dus zuig hem gewoon op met de stofzuiger of sla hem voor zijn koppie met een boek dan ben je ervan af heel veel succes :)

bjorn22

Nieuw berichtdoor leoo7 » vr 17 aug 2012 15:16

Mijn angst voor spinnen is ook zeer ernstig.. als ik er eentje zie (en dan vooral van die dikke zwarte gevallen) krijg ik een paniekaanval.. het gaat overal kriebelen, ik begin te zweten en mijn hart klopt als een razende. Zelf durf ik de spinnen niet dood te slaan of te stampen.. zelfspen de stofzuiger erop durf ik niet. Gelukkig is het nog nooit voorgekomen dat ik alleen thuis was als er ergens zo een joekel zat. Twee jaar geleden zaten er binnen 2 weken 3 in mijn bed. Heb daarna 2 weken op de bank geslapen.. Na die tijd na een grondige inspectie en schoonmaak weer voorzichtig in mijn eigen bed proberen te slapen. Nog steeds heb ik nachten dat ik elk uur zwetend wakker word van angst. Zeker in deze tijd van het jaar als de ramen de hele dag open staan.
Ik zou ontzettend graag iets aan deze angst willen doen want het heeft heel veel invloed op mijn dagelijks leven maar alleen van de gedachte om ermee geconfronteerd te worden sla ik alweer doodsangsten uit.

leoo7

Nieuw berichtdoor blue eyes » vr 24 aug 2012 15:59

Toen ik een keer midden in de nacht naar de wc ging, deed ik het licht aan en de deur dicht. Toen ik me omdraaide, zat er een hele grote zwarte spin op het licht knopje. Ik durfde de badkamer niet uit omdat hij naast de deur zat. Ik gilde en schreeuwde en toen kwamen mijn ouders de badkamer binnen. Ze hadden de deur gemold en schrokken zich dood.
Als ik een spin zie, gaat mijn hartslag tekeer en MOET ik weg. Ik krijg ook regelmatig nachtmerries over spinnen of word bang van de gedachten als ik aan een spin denk, of als iemand het woord ook maar zegt. Ik hoef echt geen therapie, omdat ik niet geconfronteerd wil worden met een spin.

blue eyes

Nieuw berichtdoor lizhebing » zo 09 sep 2012 15:58

Ik heb al sinds ik mij kan herinneren last van deze vervelende fobie. Denk zelf dat het begonnen is toen ik ooit een keer wakker werd met een enorme spin op mijn gezicht, ik was toen 5 jaar of zoiets. De fobie is naar verloop van tijd alleen maar erger geworden. Als ik op vakantie wil check ik altijd eerst of er in dat land grote/gevaarlijke spinnen leven, als ik 's avonds thuis kom check ik altijd de voordeur op spinnen, ik check alle hoeken en gaten van ruimtes/voorwerpen, etc.
Het ergste is nog dat ik in een wijk woon die nog vrij nieuw aangebouwd is. Houdt met name in dat er nog weinig sprake is van vogels of andere spin-etende dieren hier in de buurt.
Op dit moment is de fobie in zijn volle glorie. Ik hoef maar een spin te zien of ik hoef maar even jeuk te hebben op mijn arm en ik begin al te huilen/zweten/rillen/hyperventileren. Ik heb mezelf niet meer in de hand en heb gewoon geen leven meer op deze manier, de fobie heeft mij compleet in de macht. Veel mensen zullen dit natuurlijk van zichzelf zeggen, maar ik voel me soms zo ontzettend angstig en wanhopig dat ik me bijna niet kan voorstellen dat er iemand is die zó bang is voor spinnen als ik. Ik hoor van veel mensen dat zij ook erg last hebben van de reacties van anderen. ''Stel je niet zo aan'' of ''ik snap echt niet wat je daar nou zo eng aan vindt'' zijn van die typische opmerkingen die ik krijg van mensen als ik weer eens compleet uit mijn slof schiet. Hier voel ik mij ook vaak heel ongemakkelijk bij. De fobie zorgt zelfs voor problemen met mijn moeder, zij snapt niet dat ik zo 'overdrijf'.
Ik wil al een hele tijd de knoop doorhakken en ermee naar een therapeut gaan, of in ieder geval íets doen waarmee de angst voor spinnen op zijn minst voor de helft afneemt. Ik voel me belemmerd en heel kinderachtig zoals ik er nu mee omga en zou graag een punt achter dit mankement willen zetten. Zijn er mensen die een hele goede methode of therapie kennen waarmee je (gegarandeerd) succes boekt? Het zou heel veel voor mij betekenen als iemand mij een tip zou kunnen geven. Overigens geen therapie/methode waarmee ik een spin moet vastpakken of dichtbij me moet plaatsen, ik zal nooit van mijn leven een spin bewust willen aanraken, dat is dus geen optie. Haha.

Liz

lizhebing

Nieuw berichtdoor DAFKE » ma 15 okt 2012 22:31

Bernatut schreef:Vannacht werd ik wakker van het gezoom van een mug, dus deed ik even het lampje naast mijn bed aan. Tot mijn schrik zat er een enorme huisspin recht boven mijn hoofd op het plafon.(met poten en romp samen zo groot als een tennisbal) Ik ben me rot geschrokken en gelijk uit bed gevlogen. Toen schrok ik nog harden want naast mijn bed op de grond zat er nog een! Nu wist ik al dat de meeste huisspinnen met zijn 2en zijn dus kijk ik altijd wel verder of er nog een is maar deze waren zo groot. De eerste 10 minuten heb ik geen stap verzet. Toen begonnen de beestjes te lopen heb ik mijn kussen gegrepen en mijn slaap kamer verlaten. Me vader heeft er een weten te vangen maar de ander zou er nog rond lopen dus heb ik op de logeer kamer geslapen. Zodra zo'n beest begint te lopen gil ik het uit. Normala ben ik helemaal niet zo'n dramaqeeun maar Ik weet niet wat die beestjes met mij doen. Ik vind het zo vervelend! Het enige wat ze doen is hard rennen en er eng uit zien maar eigenlijk kun je ze zo met een papiertje pakken en uit het raam gooien. Waarom durf ik dit dan niet?
Een spin met een rompje als een naald en dunne pootjes vind ik totaal niet eng. Meestal laat ik ze zitten tot ik een keer ga stofzuigen. Kruisspinnen vind ik ook nog wel intressant die blijven toch wel in hun web en komen eigenlijk nooit in huis. Maar huisspinnen. Ik vind ze echt vreselijk!
En ik zit er ook niet echt op te wachten om ze in een potje naast mijn bed te zetten.. ja zolang ze in het potje zitten slaap ik rustig maar om er dan mijn hand in te gaan steken om zo aan die beestjes te wennen. Echt niet!?
Is er echt geen andere manier om er af te komen? Ik ben inmiddels 20 en vind het gewoon belachelijk dat ik zo bang ben voor zo'n klein beestje maar ik kan het echt niet helpen! :oops:

Hallo Bernatut,
Ikzelf ben een man van 41 jaar en ik geef het niet graag toe ,maar ik heb een milde spinnenangst.Ook niet voor de kleintjes,hooiwagens en kruisspinnen,maar wel voor die typische huisspinnen.Vroeger probeerde ik ze tegen mijn angst in te vangen met een glas,maar de hilarische situaties die daar aan voorafgingen zijn te gek voor woorden.
Nu dood ik ze zo snel mogelijk.En eigenlijk vind ik het wel erg voor het beestje,maar het ziet er zo verschrikkelijk vies uit!En idd zeker als ze lopen!
Zeker als man staat het niet dat je bang bent voor zo'n 'klein' spinnetje.Al een geluk dat 2 van mijn huisgenoten(vrouw beetje en zeker de dochter) er ook schrik van hebben.
Ik herinner me dat ik als kind van +- 3 jaar wakker werd(in zo'n bed met spijlen) en dat er een -voor mij-enorme spin op de muur zat naast mijn bed.Ik huilde en riep mijn ouders en mijn vader(de held)sloeg hem morsdood!Mss was dat de aanzet vd spinnenangst,wie weet?
In ieder geval heb ik wel een angststoornis icm OCS ,en daar word ik voor behandeld.Evenwel blijft de spinnenangst wel,maar ze is wel minder uitgesproken dan vroeger denk ik.Ik kijk er nu vooral meer als derde naar en dat helpt me wel om de overdreven angst te minimaliseren.(Vroeger lukte dit niet)
Ik denk soms ook aan therapie tegen spinnenangst,maar het beheerst zeker mijn leven niet.Mss ben ik onbewust wel geïnteresseerd in spinnen?Wie weet?
Voor haaien ben ik bang,maar ik vind het fantastische dieren!Zij zien er wel mooi uit!Mss moet ik de schoonheid vd spin nog ontdekken en mss is dat de sleutel tot het oplossen vd angst?Mss moet ik er eindelijk eens werk van maken en wat meer over spinnen lezen om te beginnen.Hoe kan je iets verachten als je het niet echt kent?
Grtjs

DAFKE

Nieuw berichtdoor Lizz » do 14 feb 2013 10:38

Dag allemaal,

Via google vond ik dit forum en ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een enorme spinnenangst. Niet voor gewone spinnen, maar voor die zwarte roof/huisspinnen die soms in huis voorkomen. Gemiddeld kom ik er drie per jaar tegen. ;) Als ik ze een tijdje niet tegenkom neemt mijn angst wat af. Maar nu heb ik er gisteren weer één gezien, een middelgrote, terwijl ik alleen thuis was. Ik ben de stofzuiger nog wezen halen, omdat ik me dapper voornam hem nu écht zelf weg te halen (ik was alleen thuis). Als ik dan dichtbij de spin sta, met de stofzuiger - aan - in handen, durf ik écht niet meer. Uiteindelijk gooi ik dan de stofzuiger neer en ga ik bovenop een stoel staan. Mijn hartslag gaat als een razende, ik tril helemaal en ik sta letterlijk te jammeren. Na een poosje twijfelen heb ik m'n in de buurt wonende schoonpa gebeld, die de spin is komen verwijderen (en zich rot schrok van het feit dat ik zó in paniek was).

Van vorige keren weet ik precies wat er nu gaat volgen: weken, zo niet maanden, voel ik me nergens op m'n gemak, moet ik constant om me heen kijken om te checken op spinnen, ik durf de ruimte waar 'ie zat bijna niet meer in, ik durf eigenlijk niet naar huis als ik weet dat ik dan alleen thuis ben (vanavond bijvoorbeeld - waarschijnlijk zit ik dan de hele avond tot manlief thuis is in één ruimte waar ik vrij zeker ben dat er geen spinnen zijn, de badkamer bijv), ik durf niets opzij te halen zonder daarna een enorme sprong achterwaarts te maken, ik slaap slecht, en zit weer letterlijk te bibberen als ik denk aan een spin. En nog erger, ik ben voortdurend bang dat ik een nóg groter exemplaar tegenkom binnenkort...

Nu zit ik op mijn werk en kan ik me totaal niet concentreren. Ik word er zó moedeloos van. Het houdt maar niet op, spinnen blijven nooit uit mijn buurt dus elke keer als ik me wat beter voel wat dit betreft, zit er één in huis en ben ik terug bij af.

Mijn vraag is: wie heeft dezelfde angst (gehad) en weet een 'behandeling' die écht werkt? Ik heb er twee therapieën voor gevolgd, EMDR en iets als 'Meester over je gedachten', maar beide hebben niet geholpen. Ik moet er vanaf, want dit is geen doen... Alvast hartelijk dank voor reacties!

Lizz

Nieuw berichtdoor Kaat » do 18 apr 2013 15:36

Hoi allen,

Via Google hier ook terechtgekomen. Lizz, jouw verhaal klinkt me bekend in de oren.. Zolang er niks aan de hand is, heb ik nergens last van. Maar zodra een (of meerdere) spin zich laat zien waar ik wat minder van gecharmeerd ben, ben ik om. Zo had ik vanmiddag een leuke verrassing.. Lenteweer trok me naar buiten en ik zou het gras even maaien. Dus: sleutel erin, deur open en ik kon meteen 2 meter naar achteren.. Zo'n vies zwart joekel bij de handgreep, waar ik nota bene net even nog langs boog om te checken of er een verlengsnoer lag.. Voorzichtig naar voren om te kijken naar een stok, zie je nummer 2 zitten á formaat iets groter dan nummer 1. Bah, elke stok is te klein, hoe groot ze ook zijn eigenlijk..
Vijf minuten als een held (op sokken) de gebroeders in de gaten gehouden, hoe/of ze bewegen.. Moedeloos, kansloos omdat de sleutel in de deur zit, ik niet dicht bij/langs de deur durfde.

Ik hoop dat mijn vriend zo lief is dat hij vanavond de schuur wil afgaan, want ik ga mijn fiets écht niet zelf pakken, ik ga liever lopend naar werk.. Ik ben in staat om het huis in te smeren met alles wat spinwerend is.. Ik wil graag van de angst afkomen, liefst natuurlijk van de spinnen.. Maar dat lijkt me nog steeds onmogelijk :?

(Meneer Nuon heeft waarschijnlijk nog kunnen lachen, die heeft aangebeld, de oprit afgelopen en zag mij daarna staan.. "Oh, u bent wel aanwezig. Ik had een paar keer aangebeld, maar u was niet thuis.." Die heeft me dus vast wanhopig zien staan, angstig kijkend naar de deur..)

Kaat

Nieuw berichtdoor laurens » ma 06 mei 2013 21:29

HELP :shock: . Kben net een hele enge grote dikke huisspin tegengekomen op de gangmuur, kwoon opmezelf en had er iemand bijgehaald om em weg te halen, toen we aankwamen was ie al weg. nu weet ik niet waar die is, hij kan overall zijn en nu durf ik ook niet meer te gaan slapen. kschaam me enorm dat ik er zo bang voor ben maar wat moet ik nu doen durf het verder aan niemand te vragen om te helpen zoeken en hem weg te halen.

wie weet hoe je van deze angst kan afkomen want kben er echt doodbang voor. please... dont know what to do :(

laurens

Nieuw berichtdoor Yanieck » di 27 aug 2013 22:12

Ik ben al sinds kleins af aan heel bang voor spinnen en spin achtigen. Voor hooiwagens, die vliegende beesten die op spinnen lijken, en alle redelijk grote zwarte spinnen. Maar kruisspinnen vind ik weer niet eng.
Heb al zo vaak gegilt voor een spin of omdat er iemand met een spin achter me aan kwam omdat ie dat lollig vond.
Gisteren kwam ik een grote hooiwagen tegen bij de voordeur en toen zei mijn buurvrouw: "Die doet toch niks" Dus ik zei:" Dat weet ik ook wel, het is alleen het uiterlijk!!" Maar dat begreep ze niet, hoe vaak ik het ook uitlegde. Ze zei dat ze het onzin vond. Nou als iemand dat tegen mij zegt dan wordt ik boos. Ik vind het echt vervelend als ik niet begrepen wordt. Ze zei ook nog dat ze wel een keer met een spin achter me aan gaat, omdat ze zo denkt dat ik opeens van mijn angst af ben. Maar ik zei dat ik dan echt een paniekaanval zal krijgen, maar ook dat vond ze onzin en geloofde me niet. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, bang dat ze binnenkort met een spin achter me aanzit.

Vorig jaar tijdens mijn werk, voelde ik iets kriebelen op mijn hoofd. Ik dacht dat heb een vlieg ofzo was dus ik wreef over de plek waar het jeukte. Opeens voel ik wat op mijn arm vallen en kriebelen... Ik gilde het uit en al mijn collega's dachten dat er iets heel ergs was gebeurd... Maar nee, in hun ogen is het niks..

Yanieck

Nieuw berichtdoor aadriaan » za 31 aug 2013 21:16

wat heb je liever? Een spin die over je neus loopt of een mug die 3 x steekt? Nou als je het aan mij vraagt als er een mug in mn kamer zit haal ik gerust 3 spinnen van buiten mee naar boven en die vangen voor mij de muggen wel

aadriaan

Nieuw berichtdoor camillelovehorses » vr 18 apr 2014 03:37

Ok, ik kan er niet meer tegen ..

Ik ben 12jaar en elk moment in men leven dat ik een spin tegen het lijf loop hyperventilleer ik en krijg ik problemen met men hart... :shock: :shock: :shock:
Ben ooit eens opgenomen in het ziekenhuis omdat men hart de spanning niet aankon..
Ik heb de tests gedaan en mijn antwoord was altijd negatief.. Wat wil zeggen dat ik een ernstig probleem heb..

Vorig jaar had ik een superlief vriendje en je mag 2 keer raden waarom hij het uitmaakte ...
Door mijn spinnenfobie.. :( :( :( Iedere avond zaten we op m'n kamer en ik moest wel altijd een spin in het oog hebben en dat vooroorzaakte natuurlijk paniek... :(
Zo hadden we nooit een romantisch moment...

Die spinnenfobie heb ik doorgekregen van men vader want als ik klein was zag ik ooit een spin en m'n vader begon helemaal te flippen .. :o :o

Vandaag zat ik gezellig tv te kijken en iedereen was al gaan slapen. Toen liep een gigantische spin juist naast de tv.... :shock: :shock: :shock: :( :( :o :o :o
Ik moest men hond nog naar zijn kooi brengen in de kelder ik durfde echt niet meer..
Ik moest de lichten nog uitdoen maar daar liep die spin juist naast dus die branden nu nog ..
En de tv kan bij ons niet met de afstandsbediening worden uitgedaan je moet naar de achter gaan en daar het knopje induwen om het uit te schakelen maar dat kon ik niet omdat die spin daar liep....

Dus ik denk van mezelf wel dat m'n spinnenfobie redelijk ernstig is ... :( :( :(
Ik wil zeker niet naar een therapeut gaan want het enige wat zij doen is je confronteren met spinnen en daar kan ik juist niet tegen...
Ik wil echt nooit meer van m'n leven een spin zien ... (dit gaat nooit gebeuren) :( :( :( :o :o :o :shock: :shock: :shock: :!: :!: :!:

Nu heb ik de vraag of ik nu echt de enige ben die zo overdrijft bij het zien van een spin .. :?: :?:

camillelovehorses

Nieuw berichtdoor them » ma 23 jun 2014 23:41

Ik ben echt extreem bang voor spinnen. Ik word helemaal gek en trillerig als ik er een zie. Ik heb geen idee wat ik dan moet doen en ben doods benauwd dat ik ze uit het oog vlies en niet weer terug vind (al wetende dat ie er nog zit) het is zelf zo erg dat ik elke nacht voor ik ga slapen eerst de volledige kamer bij langs ga om te controleren op spinnen.
Nou ging dit al een poosje goed maar zonet heb ik er 2 gezien.. ze zijn dood, maar ik durf gewoon niet het licht uit te doen en te gaan slapen omdat ik bang ben voor meer. Is er iemand met tips of wie wie zich hierin herkent?

them

Nieuw berichtdoor Heldopsokken » do 10 jul 2014 13:15

Ik heb een milde spinnenfobie. Van die kleintjes en hooiwagens vind ik vooral vies en die mep ik meestal neer met een folder of iets. Over het algemeen had ik er geen last van, omdat ik ze niet heel veel tegen kwam. Sinds mijn nieuwe huis daarentegen wordt ik helemaal gek. Het is zo'n oud pand met enkel glas en veel bosjes/bomen in de tuin. Dus ja hoor, in de herfst zaten ze er. Van die grote kruisspinnen, die heerlijk webjes maakte op mijn fiets. Nou dan heb ik het niet meer hoor, mijn ogen worden zo groot als schoteltjes en ik kan het wel uit gillen. Ik begin te zweten, krijg kippenvel over mijn hele lichaam, tranen beginnen op te wellen en ik wil alleen maar weg. Heb toen een apparaatje aangeschaft die binnen 2 meter van het plaatsen de spinnen wegjaagt met hoge frequenties. Dat ging een tijdje goed. De kruisspinnen hielden het wel uit hun hoofd om bij de keukendeur in de buurt te gaan nestelen en ook binnen was het spin vrij. Maar een paar weken terug ging het weer mis. 2 spinnen in de keuken. Met volle kracht mijn opstap krukje erop gezet en ze dood gedrukt. Ik dacht dat het daarmee wel klaar was, maar deze week ontdek ik een ware spinnenplaag. Vandaag alleen al 8 spinnen tegen gekomen, voornamelijk hooiwagens. Maar ook twee van die grote zwarte huisspinnen, die ik dus echt heel eng vind. Kwamen zo heel snel onder de keukenmat vandaan geschoten toen ik deze perongelijk een beetje bewoog. Alle twee met een hoop angst opgestofzuigerd. Maar ben nu nog van slag. Ik denk alleen maar ''Daar kan een spin zitten, en daar ook, en daar.'' Ik wil de achtertuin niet meer in, en durf ook de gangkast niet meer te openen. Want wie weet komen die spinnen wel uit de stofzuiger. Ik snap ook niet waarom er zoveel zijn. Laat eigenlijk nooit de ramen en deuren open staan, ben erg schoon en dat apparaatje hielp goed in het verleden..

Edit:
Tevens doen mijn vrienden/familie er ook lullig over dat ik zo bang wordt van spinnen, dus bellen om erover te praten zal niet helpen. Ik wordt toch alleen maar uitgelachen/krijg geirriteerde reacties over dat ik niet zo bang moet doen.

Heldopsokken

Nieuw berichtdoor Boehoe » di 15 jul 2014 08:57

Ik ben zo bang voor spinnen. Als ik een spin zie ben ik al weg. En me ouders werken en me zus is net zo bang. Maar ik moet naar school om mijn boeken terug te brengen.. ik wou een minikoffertje en toen zag ik een hooiwagen. En toen ik ging wachten op de bank tot iemand hij dood maakte. En in de tussentijd ben ik bang van alles dat me aanraakt. Wat moet ik doen !!!!!!!

Boehoe

Nieuw berichtdoor christina89 » zo 14 sep 2014 23:09

Ik ben al mijn hele leven erg bang geweest voor spinnen. Waarschijnlijk door het hysterisch gedrag van mijn moeder, want mijn vader is er nooit bang voor geweest. Hij zei altijd 'niet zo aanstellen' en dan vervolgens pesterig een spin bij mijn gezicht houden als ik in een hokje stond te gillen. Nogal nare herinneringen aan. Nu heb ik last van een groot probleem. Ik werk bij een tankstation met veel verlichting bij de luifels en helaas is het een goede maand voor een spinnenplaag. Ze zitten letterlijk overal! Als ik s'avonds materialen binnen moet zetten zitten ze op de brandblussers, emmers en gieters etc. Maar ook bij de toiletten die ik schoon moet houden. Voornamelijk op de deuren en klinken. En als dat nog niet erg genoeg is ook op de producten van de klanten. Een ware plaag! Ik kan mij niet meer concentreren op het werk en ga met tegenzin heen. Ben alleen maar bezig met spinnen, want voordat je het weet loopt er 1 op je. Ik sta nu maar met handschoenen achter de kassa en heb wat sanitairreiniger om ze te besprayen mocht dat nodig zijn.En dan ben ik eindelijk vrij, ben ik aan het rijden, voel ik wat jeuk en raak dan al helemaal in paniek. Heb al vaak gedacht dat als er een spin op mij zou zitten tijdens het rijden dat ik mijzelf wel eens op een vangrail kan parkeren. Mijn werkgever ziet mij aankomen.. Wil er graag vanaf, maar ooit vrijwillig een spin aanraken zou ik nooit doen! Heeft iemand tips?

Christina

christina89

Nieuw berichtdoor Lena » di 30 sep 2014 13:17

Mijn eerste reactie is "Wat ben ik blij dat er nog zijn met dezelfde angsten!" en dat maakt me momenteel wat rustiger.

De maand september komt er aan en ik ben nog voor de maand begint aan het denken "Ze komen weer binnen", ook mensen die me zeggen "Jaja, nu is het de moment he voor die beestjes", dan staat mijn wereld even stil en op zijn kop. Maar ik laat niets merken, de reacties zijn in 99% van de gevallen "Och gij, waar dat gij schrik voor hebt" of "Stel je niet aan, die beestjes zijn banger voor u" of "Doe niet zo dramatisch voor zo'n klein ding".
Zo zie je maar hoeveel begrip men effectief heeft voor een "fobie", maar daarover kunnen we doorgaan in een ander forum.

Ik zie niet in hoe ze mij, tenzij onder narcose of hypnose of via toedienen van middelen intraveneus, hier door therapie kunnen vanaf helpen. Vandaar dat ik me aansluit op dit forum.

Heb me al de mogelijke manieren al ingebeeld WAT ze zouden kunnen doen om je hier van af te helpen, maar niks kan me kalmeren. Ga ajb niet met een spin in een aquarium voor me zitten en dan praten over hoe het beest in mekaar zit, ga geen onderliggende problemen zoeken etc.... Het feit is dat ik ze gewoon niet moet/wil.

De angst reikt zo ver dat een foto of zelfs een gespreksonderwerp me helemaal ondersteboven haalt. Mijn reacties ga ik hier niet uitgebreid neerpennen, maar daar hoef ik geen tekening bij te maken? Maar zoals anderen ook vermeldden, mijn angst is "Wat als het in de auto gebeurt?" Ik doe, mezelf een goede bestuurder achtend, ongelukken...helaas?
Een achtpoter, want zelfs het woord vind ik aanstootgevend, in een kamer, ik ben weg en kom ook niet meer terug vooraleer de buurvrouw hem/haar op10m afstand toont (dood), ik ga niet naar landen met grote spinnen, ik ga niet de kelder in zonder grote laarzen aan te trekken, ik kijk altijd goed rond in ruimtes, ik heb overal horren laten installeren en spuit scheuren en kieren met syliconen af, kortom de ergste vorm..van kindsbeen af. Maar enkel voor de huiselijke achtpoter. Eén ding kan ik aanraden, ik heb een kat, hij eet ze op...hij heeft me al een paar keer echt gered.

Iemand ooit een aannemelijke therapie gevolgd die succesvol was?

Lena

Volgende

Keer terug naar Angsten en fobieën